Medijska udruženja: SNS novcem građana kupio TV Prvu i O2

0
40

Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) i Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV) ocijenili su da je Srpska napredna stranka (SNS) novcem građana kupila televizije sa nacionalnom frekvencijom, Prvu televiziju i O2, i da je to jedna od najvećih političkih i ekonomskih, a ne samo medijskih afera u Srbiji danas.

“Svakodnevne, dramatično loše vijesti koje stižu sa medijske scene postavljaju pitanje smisla nastavljanja dijaloga novinarskih i medijskih udruženja sa predstavnicima vlasti”, naveli su u saopštenju NUNS i NDNV.

U saopštenju je naglašeno da “kupovina kompanije Antena grupa predstavlja unapred smišljen transakcijski mehanizam koji je imao za cilj da SNS novcem građana postane vlasnik dvije televizije za nacionalnom frekvencijom, Prve televizije i O2, kao i drugih medija kojima je osnivač ova kompanija”.

“Iako su i Prva televizija i O2 i do sada bile naklonjene partijama na vlasti, očigledno da je procijenjeno da treba ukloniti pojedine sadržaje u kojima se mogu čuti kritički tonovi, kao i da treba dodatno favorizovati SNS”, rečeno je u saopštenju.

Ova novinarska udruženja su ocijenila da će se “ove dvije televizije, po svemu sudeći, pretvoriti u rezervoar partijskog novca i uticaja”.

“Podsjećamo da je mehanizam stranačke kupovine medija već viđen na lokalnom nivou, a jedan od najdrastičnijih slučajeva je kupovina Novosadske TV i Dnevnika od strane portala Srbija Danas, bliskog SNS-u, poznatom po dramatičnom kršenju Kodeksa novinara Srbije”, naglašeno je u saopštenju.